S-a încheiat ediţia a cincea !MPRO – Festivalul Naţional de Improvizaţie. În cele cinci zile de Festival au fost spuse şi trăite zeci de poveşti cu sute de personaje, create pe loc cu ajutorul a peste 1.000 de spectatori, care au avut parte atât de divertisment cât şi de poveşti memorabile, emoţii puternice şi personaje cu care să se poată identifica.
Canadienii Missie Peters şi Dave Morris au impresionat cu spectacolul de improvizaţie şi poezie „SpeakEasy”, trupa Backstage Boys a creat personaje jucăuşe dar şi scene de intimitate în formatul fluid „One Shot”, iar cel mai bine vândut spectacol din Festival, musical-ul „Sing It!”, a cucerit sala cu refrene puternice şi o energie debordantă, demnă de Broadway.
Improvizatorii începători au participat la cele şase ateliere susţinute de invitaţii cu experienţă din Canada şi Marea Britanie, dar şi de cei mai cunoscuţi traineri români din domeniu (reprezentând Academia de Improvizaţie, Şcoala de Improvizaţie şi Laboratorul de Impro din Recul), iar spectatorii curajoşi dornici să încerce improvizaţia au urcat pe scenă în cadrul celor două sesiuni de Open Stage.
Apoi, cu ajutorul unor grupuri de iniţiativă locală, !MPRO a dus teatrul de improvizaţie în trei cartiere bucureştene: la Centrul Comunitar Tei (Parcul Circului), Grădina comunitară Grădinescu (Bucureştii Noi), şi la Make a Point (Pantelimon).
!MPRO este organizat de Asociația Tam-Tam și finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB, în cadrul programului cultural „Bucureşti-Oraş participativ”.
Parteneri: Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC), Kfea, Improvisneyland, Club Revdepov, pastel, Graffiti PR, Cărtureşti, Clubul Ţăranului, Vitamin Aqua, Aqua Carpatica, Leonidas
Parteneri pentru cartiere: ATU, CeRe, Grupul de iniţiativă civică Lacul Tei, Grupul de iniţiativă civică Bucureştii Noi, Grădina comunitară Grădinescu, Make a Point, Xerox, Aqua Carpatica
Parteneri media: TV City, Virgin Radio, IQAds & Smark, Adevărul, Kanal D, Bucharest City App